Google Moja Firma
Google Moja firma zawiera najważniejsze informacje dotyczące firmy:
wizytówka w Google
dane teleadresowe
lokalizacja
godziny otwarcia
zdjęcia
filmy
wirtualny spacer
opis firmy
kategorie
opinie
wpisy
pytania i odpowiedzi
lista usług wraz z opisami
Nasza praca na Wizytówkach polega na kompleksowej obsłudze usługi Google Moja Firma:
Założenie i konfiguracja
Dbanie o opinie
Publikowanie oferowanych produktów i usług
Moderowanie pytań i odpowiedzi
Zamieszczanie wpisów
rozwiązywanie problemów
Google Street view
Najczęstsze pytania i odpowiedzi dotyczące Google Moja Firma:
Założenie wizytówki Google Moja Firma jest całkowicie bezpłatne. Google nie pobiera żadnych opłat związanych z utrzymaniem, odnowieniem czy przedłużeniem widoczności wizytówki. Opłata związana z obsługą i opieką nad wizytówką przez nas, ustalana jest indywidualnie dla każdego Klienta.
W przypadku braku wyświetlania wizytówki w wyszukiwarce Google lub mapach należy rozważyć 3 scenariusze:
1. Brak podanej lokalizacji firmy. By można było ją zobaczyć, musi być dodana i zweryfikowana w panelu Google Moja Firma przez właściciela lub też zgłoszona przez użytkownika Map Google.
2. Zła nazwa wpisywana w pole wyszukiwania. Wizytówka może być widoczna w Google, ale wpisując zapytanie dotyczące usługi lub produktu pojawia się lista firm o podobnym profilu działalności. Google uwzględnia takie czynniki przy wyświetlaniu użytkownikowi wyników wyszukiwania jak:
- miejsce, w którym znajduje się szukający,
- historia poprzednich wyszukiwań w Google,
- historia odwiedzonych i ocenionych miejsc,
- historia wyszukiwań przypisana do konta Google.
Dlatego każdy użytkownik może widzieć inny wynik wyszukiwania na mapach Google.
3. Wizytówka została zawieszona lub usunięta. Nie jest ona wówczas oficjalnie opublikowana i dostępna w Mapach Google. Dzieje się to np. w sytuacji posiadania duplikatów wizytówki. Ich usunięcie spowoduje, że wizytówka powinna być widoczna z powrotem po pewnym czasie.
W przypadku wystąpienia problemów z funkcjonowaniem wizytówki Google zachęcamy do kontaktu.
Jest wiele czynników, które Google bierze pod uwagę decydując o pozycji firmy w rankingu. Google wskazuje na 3 główne czynniki mające wpływ na pozycję firmy w rankingu:
1. Trafność - decyduje o tym, jak bardzo wizytówka firmy odpowiada zapytaniu wprowadzonemu przez użytkownika. Dla właściciela firmy kluczowe jest wprowadzenie w panelu Google Moja Firma jak największej ilości prawdziwych informacji dotyczących firmy.
2. Odległość - czynnik, przy którym właściciele firm mają praktycznie zerowy wpływ. Jest to dystans osoby poszukującej danej usługi od lokalizacji firmy. W pierwszej kolejności pojawią się firmy będące bliżej osoby poszukującej oraz takie gdzie sprecyzowano dokładnie obszar poszukiwań (np. dodając lokalizację “Centrum”)
3. Rozpoznawalność - to inaczej popularność i autorytet, jakimi cieszy się firma wśród klientów — zarówno w internecie, jak i świecie rzeczywistym. Wpływ na to mają informacje zamieszczane przez innych użytkowników (Opinie, katalogi, komentarze) oraz optymalizacja i pozycja organiczna strony internetowej.
Nie można bezpośrednio usunąć negatywnej opinii w wystawionej przez innego użytkownika. Są przypadki, gdzie można zgłosić opinię, która nie jest zgodna z zasadami Google. Do katalogu działań sprzecznych z zasadami Google zaliczają się np. treści fałszywe i kwalifikujące się jako spam, treści nie na temat, wulgarne, niezgodne z prawem, obraźliwe i dyskryminujące. Z pełną listą treści zabronionych i podlegających ograniczeniom można zapoznać się pod tym adresem. W przypadku konstruktywnej, negatywnej opinii wystawionej przez Klienta sugerujemy postawę prokliencką - wyrażenie skruchy, przeprosiny i dążenie do polubownego rozwiązania sprawy.
Weryfikacja firmy w Google Moja Firma odbywa się na 2 sposoby:
1. Jeżeli firma działa już dłuższy czas i w internecie dostępne są liczne informacje o firmie, Google wymagać może dokonania szybkiej weryfikacji przez telefon. Po odsłuchaniu krótkiego komunikatu z hasłem można przystąpić do weryfikacji.
2. W przypadku nowych firm konieczna jest weryfikacja za pomocą kartki pocztowej. W terminie do 3 tygodni kartka Google zawierająca unikatowy kod powinna dotrzeć pod wskazany adres korespondencyjny. Po otrzymaniu kartki można przystąpić do weryfikacji.