Projektowanie stron WWW, sklepy internetowe, pozycjonowanie i reklama w Internecie – Orbisnet

Facebook Ads

Facebook
Najpopularniejsza platforma social media na świecie umożliwia reklamowanie produktów oraz usług w postaci postów i komunikatów wyświetlanych użytkownikom Facebooka, Instagrama i Messengera. Facebook Ads pozwala dokładnie określić grupę odbiorców, do których trafią treści reklamowe, według różnych parametrów:

dane demograficzne

Ustalamy kryterium wieku, płci, wykształcenia, zajmowanego stanowiska w pracy czy statusu związku.

lokalizacja

Precyzujemy miejsce bytowania grupy docelowej według kraju, województwa, miasta, ulicy lub pewnego obszaru na mapie.

zainteresowania

Uwzględniamy wskazania użytkowników dotyczące ich hobby np. siłownia, zdrowa dieta, muzyka klasyczna.

zachowania

Analizujemy dotychczasowe działania w sieci odbiorców reklamy, takie jak udział w wydarzeniach, aktywność cyfrowa czy nawyki zakupowe.

Określenie celu

Niezależnie od tego, czy firma chce się pochwalić nowym produktem, zachęcić użytkowników do skorzystania z oferty, zwiększyć swoją rozpoznawalność czy może poszukuje pracowników – kampania na Facebooku musi mieć sprecyzowany cel. Dobrze sprecyzowany cel kampanii odpowiadać będzie za format wyświetlanej reklamy, grupę docelową oraz miejsce emisji. Wspólnie z naszymi Klientami ustalamy strategie reklamowe w ujęciu krótko i długoterminowym, tak aby w sposób jak najbardziej efektywny wykorzystać środki przeznaczone na promocję.

Facebook, Messenger, Instagram

Przygotowujemy reklamy, które będą widoczne dla użytkowników Facebooka, Instagrama i Messengera. Forma reklamy zależy od zaplanowanej kampanii i założonych celów. Możemy zdecydować się tylko na jeden obszar emisji lub na równoległą komunikację np. w dwóch kanałach społecznościowych. Podejmiemy decyzję, gdzie i komu mają się wyświetlać reklamy – wszystko po to, aby reklama trafiała do jak największej grupy potencjalnie zainteresowanych osób.
Facebook, Messenger, Instagram

Formaty reklamowe Facebook

Zdjęcie

Reklama w formie zdjęcia (grafiki). Jest to najczęściej wybierany format reklamowy, który pozwala na prosty przekaz. Publikacja ma formę przyciągającej uwagę grafiki zawierającą krótki tekst.

film

Reklama w formie nagrania wideo. Może to być krótki (kilkusekundowy) lub długi materiał reklamowy, wyświetlany w różnych stylach i kreacjach. Filmy mogą być wyświetlane w aktualnościach, relacjach i jako In-Stream, czyli wideo targetowane według grup odbiorców.

Zdarzenia

Stories to elastyczny pełnoekranowy format przy użyciu którego, można zaprezentować treści w atrakcyjny sposób w postaci obrazu, filmu lub karuzeli wyświetlanej między relacjami.

Karuzela

Format ten pozwala na wyświetlanie w jednej reklamie kilku produktów – w postaci grafiki lub filmów. Istnieje możliwość umieszczenia w jednej reklamie nawet 10 obrazów lub filmów z indywidualnymi linkami.

Messenger

Reklamy w Messengerze umożliwiają nawiązanie bezpośredniego kontaktu z firmą Użytkownikom Messengera reklama wyświetla się na karcie Czatu w aplikacji. Reklama po kliknięciu przekieruje odbiorcę do widoku w Messengerze z wezwaniem do działania, a następnie do jednego z wybranych miejsc: witryny, aplikacji lub konwersacji w Messengerze.

Pokaz slajdów

Reklamy w formie pokazu slajdów są podobne do reklam w formacie wideo. Wykorzystują ruch, dźwięk i tekst. Jest to bardziej uproszczona forma prezentacji reklamy od formatu wideo. Pozwala na prezentacje w sposób ciekawy np. pewnych danych, historii firmy, czy zachodzących procesów.

Kolekcja

Reklamy w formie kolekcji pozwalają na odkrywanie, przeglądanie i kupowanie produktów z oferty. Po kliknięciu reklamy odbiorca może uzyskać więcej informacji na temat wybranego produktu. Reklama zawiera podstawowy film lub obraz z czterema mniejszymi obrazami.

Reklama demo

Reklamy demo oferują interaktywny podgląd aplikacji przed jej pobraniem. Interaktywna reklama wideo na Facebooku i w Audience Network, przeznaczona jest do promowania aplikacji mobilnych. Składa się z trzech części: zwiastun, demo gry i wezwania do działania.

Atrakcyjny przekaz

Jednym z głównych założeń reklamy jest zwrócenie uwagi odbiorcy przeglądającego różne treści na portalach społecznościowych. W pierwszej kolejności należy zadbać, aby elementy graficzne były jak najlepiej dobrane. Wyselekcjonowana grafika przyciąga uwagę, ale to ciekawy i intrygujący tekst może zatrzymać użytkownika na dłużej. Dobrze przemyślana treść reklamowa pozwoli przekazać konkretne informacje o produkcie czy usłudze, wpisane w zachęcający slogan.
Przygotowujemy kompleksowo kreację kampanii reklamowej. Dbamy o dobór grafiki, jakość zamieszczonych treści oraz całościowy przebieg promocji.
Facebook Ads udostępnia dwa typy budżetów umożliwiające kontrolę wydatków na reklamę. Opłata pobierana jest tylko w momencie kliknięcia lub wyświetlenia danej reklamy.
1. Budżet dzienny – kwota, jaką można ustalić na dzienne wyświetlanie danej reklamy.
2. Budżet miesięczny – kwota, jaka jest przeznaczona na poszczególne reklamy w całym okresie emisji kampanii reklamowej.

Nasi Klienci otrzymują informacje dotyczące przebiegu i skuteczności reklamy. Jesteśmy otwarci na sugestie oraz na ewentualne zmiany w kreacji reklamy. Reklama w Google Ads i Facebook Ads stanowią potężne połączenie, które jest w stanie przyczynić się do realizacji zamierzonych celów marketingowych.