Projektowanie stron WWW, sklepy internetowe, pozycjonowanie i reklama w Internecie – Orbisnet

Google Moja Firma

Wizytówka Google Moja Firma jest aktualnie najszybszym sposobem na prezentację swojej firmy Klientom z całego świata. Jest to bezpłatne narzędzie, które umożliwia atrakcyjne wyświetlanie informacji o firmie w wyszukiwarce i Mapach Google. Poprawnie uzupełniona wizytówka Google Moja Firma znacznie skraca czas na poszukiwanie informacji o firmie, ale również buduje rozpoznawalność firmy w sieci.
Warto więc być widocznym na mapach Google!
Co to jest Google Moja Firma? W dużym uproszczeniu: jest to obecność firmy na mapach Google. W momencie, gdy użytkownik wpisze nazwę firmy, powinna ona pojawić się na mapach Google – jest to tzw. wizytówka. W przypadku wpisywania ogólnego hasła do wyszukiwarki, np. restauracja Łódź, Google wyświetli listę restauracji w mieście Łodzi. Użytkownik widząc listę dostępnych restauracji może zapoznać się z: informacją o dostępnym menu, liczbą odwiedzających o poszczególnych porach, godzinach otwarcia, dokładnym adresem (i ustaleniem nawigacji), czy możliwością kontaktu. Co zatem zrobić, aby to nasza firma była widoczna na jak najwyższej pozycji na mapach Google na konkretne hasło wpisywane przez użytkowników?

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma

Lokalizację firmy w Mapach Google, podobnie jak stronę internetową należy pozycjonować. Praca nad pozycjonowaniem pozwala na uzyskanie wyższych miejsc w rankingu (w Mapach i wyszukiwarce Google) na zapytania komercyjne (np. restauracja Łódź). Natomiast wyświetlanie przez Google wizytówki po wpisaniu nazwy firmy nie jest pozycjonowaniem — to po prostu odnajdywanie konkretnej lokalizacji (firmy) występującej pod danym adresem. Specjalne algorytmy Google w ustalaniu pozycji dla danej wizytówki uwzględnia oficjalnie 3 czynniki, tworząc lokalny ranking firm. Są to:

trafność

Czyli jak informacje zawarte na wizytówce pasują do wyszukiwanych haseł. Im bardziej wizytówka będzie zgodna z hasłami użytkowników, tym większa szansa na wyższą pozycję w rankingu.

rozpoznawalność

Określa, w jakim stopniu dana firma jest znana klientom. Uwzględniane są tutaj częstotliwości odwiedzin, natężenie ruch, ale również ważne są opinie o firmie zbierane przez Google z Internetu.

Odległość

Na podstawie danych lokalizacyjnych Google oblicza odległość użytkowników od firmy dopasowanej według haseł kluczowych i na tej podstawie prezentuje wyniki.

O ile na wyżej wymienione czynniki nie mamy bezpośredniego wpływu, o tyle dbanie i aktualizacja wszystkich informacji zawartych w Google Moja Firma jest jak najbardziej wskazana. Dlatego działania nad pozycjonowaniem wizytówki odbywają się dwutorowo.
Kwestie techniczne
Kwestie merytoryczne
Co nam pokazuje wizytówka Google Moja Firma?
Google Moja Firma zawiera wszystkie niezbędne informacje dotyczące firmy i oferowanych usług:
Dla niektórych branż Google udostępnia również inne, rozszerzone informacje o działalności, np. godziny zameldowania i wymeldowania dla gości hoteli.
Przykład wizytówki Google Moja Firma: wizytówka Orbisnet.

W zależności od urządzenia, na którym wyświetlana jest wizytówka, Google udostępnia różny zestaw informacji użytkownikom. W widoku na urządzeniach stacjonarnych są to dane zawierające:

Google od dłuższego czasu w pierwszej kolejności wprowadza wszelkie nowości na urządzenia mobilne. Dlatego na ekranach smartfonów dostępne są dodatkowe funkcje związane z informacjami Google Moja Firma:
Oprócz tego na wizytówkach widoczne są takie informacje jak:
Dodatkowo od 2019 roku Google umożliwia dla niektórych branż publikację produktów zawartych w ofercie. Asortyment przedstawiany jest w formie kolekcji, w których z kolei znajdują się poszczególne produkty. Na początku zatem konieczne jest utworzenie nowej kolekcji. Nadajemy jej nazwę oraz krótki opis – można wzorować się np. na treściach, które zamieszczone są na stronie sklepu internetowego. W dalszej kolejności możliwe jest dodanie poszczególnych produktów do kolekcji. Dodać można nazwę, opis, zdjęcie, oraz przycisk akcji. Stąd już krótka droga do podjęcia szybkiej decyzji zakupowej 🙂
Jak widać z samych informacji zamieszczonych na wizytówce potencjalny Klient może otrzymać praktycznie wszystkie dane dotyczące firmy. Już na tym etapie może dojść do decyzji, która przyczyni się do wyboru naszej oferty spośród konkurencyjnych firm.

Widok wnętrza lokalu

Kolejnym ciekawym elementem dostępnym na wizytówce Google jest prezentacja wnętrza firmy w widoku wirtualnego spaceru. Google Street View w Polsce zostało uruchomione w 2011 roku. Wtedy to po raz pierwszy z okazji zbliżającego się EURO 2012 samochody Google wyruszyły do miast, w których zlokalizowane były stadiony przygotowane na Mistrzostwa Europy. Dwa lata później, w 2013 roku, udostępniona została możliwość zamieszczania zdjęć panoramicznych z wnętrza pomieszczenia. Od tego czasu właściciel firmy ma możliwość prezentacji lokalu od wewnątrz. Osoba będąca na tzw. wirtualnym spacerze na Google Maps może “wejść” do lokalu i obejrzeć go od środka. Dla niektórych branż (np. gastronomicznej, hotelarskiej) jest to doskonały sposób na dodatkową promocję.
Co dalej z Google Moja Firma?
Coraz częściej smartfon stanowi źródło najważniejszych informacji. Dziś wyciągamy telefon z kieszeni, wprowadzamy zapytanie i już po chwili otrzymujemy wyniki z wyszukiwarki Google. Wszystko to powoduje, że od wizytówki Google i zgromadzonych na niej informacji często zależy, czy użytkownik wyszukiwarki zdecyduje się na ofertę naszej firmy.
Google staje się miejscem, w którym każdy znajdzie odpowiedzi na wszystkie pytania. Co więcej, odnajdzie również lokalne firmy i uzyska o nich wszystkie potrzebne informacje, bez potrzeby wchodzenia na stronę internetową. Można zatem spodziewać się stopniowego rozszerzania usług związanych z Google Moja Firma o kolejne nowe dodatki. Warto śledzić te zmiany i wdrażać je w swoich działaniach w sieci. Im więcej Google wie o naszej firmie, tym większa szansa na to, że odwdzięczy się wyższymi pozycjami w rankingu. No i nie zapominajmy o tym, że aż 93% Internautów w Polsce korzysta z Google…

Chcesz porozmawiać na temat wizytówki Google Moja Firma?

Źródła:
Google.com
– “Wizytowka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizacje Google Moja Firma” Seweryn Pietrucha