Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma
trafność
Czyli jak informacje zawarte na wizytówce pasują do wyszukiwanych haseł. Im bardziej wizytówka będzie zgodna z hasłami użytkowników, tym większa szansa na wyższą pozycję w rankingu.
rozpoznawalność
Określa, w jakim stopniu dana firma jest znana klientom. Uwzględniane są tutaj częstotliwości odwiedzin, natężenie ruch, ale również ważne są opinie o firmie zbierane przez Google z Internetu.
Odległość
Na podstawie danych lokalizacyjnych Google oblicza odległość użytkowników od firmy dopasowanej według haseł kluczowych i na tej podstawie prezentuje wyniki.
- Konfiguracja wizytówki - należy zadbać o umieszczenie jak największej ilości prawdziwych informacji dotyczących firmy. Istotna jest spójność danych z innymi informacjami umieszczonymi w sieci o firmie oraz ich ciągła aktualizacja.
- Działania związane ze stroną internetową - jeżeli firma posiada stronę lub sklep internetowy, konieczne są prace prowadzące do jak najlepszego funkcjonowania witryny. Tworzenie merytorycznych treści, optymalizacja grafiki, ustawienia responsywności… To tylko niektóre rzeczy, o które należy zadbać na swojej stronie internetowej. Więcej informacji można uzyskać na stronie poświęconej pozycjonowaniu.
- Tworzenie wizytówek w katalogach internetowych - obecność w ogólnodostępnych katalogach internetowych (np. Zumi, Panorama firm) także ma wpływ na “rozpoznawalność firmy” w sieci. Im więcej spójnych informacji w sieci, tym lepiej!
- Zamieszczanie wartościowych tekstów na stronie - czy każda osoba odwiedzająca stronę znajdzie informacje, których szuka? Czy strona jest pożyteczna dla internautów? Jeżeli nie, to należy poprawić zawartość witryny.
- Dbanie o opinie o firmie na wizytówce w Mapach Google i w innych miejscach w Internecie - pozytywne oceny mają wielką moc. Negatywne jeszcze większą. Dlatego istotne jest bycie w kontakcie z osobami wystawiającymi opinię - bez względu jaka to opinia jest. To także sygnał dla osób czytających opinie (i robotów Google), że jesteśmy zaangażowani w życie firmy i podejmujemy interakcje z klientami w sieci.
- Umieszczanie zdjęć oraz filmów prezentujące firmę - publikacja ładnych grafik przedstawiających lokal, pracowników (uśmiechniętych :)) jest skutecznym sposobem na zwrócenie uwagi potencjalnego nowego klienta.
- Nazwa firmy
- Główna kategoria działalności
- Adres firmy
- Obsługiwany obszar działalności
- Godziny otwarcia
- Telefon kontaktowy
- Adres strony internetowej
- Atrybuty firmy
- Zdjęcia firmy oraz widoku Street View
- Opis firmy
- Data rozpoczęcia działalności
- Dostępne usługi
- Opinie klientów firmy
- Produkty oferowane na sprzedaż
W zależności od urządzenia, na którym wyświetlana jest wizytówka, Google udostępnia różny zestaw informacji użytkownikom. W widoku na urządzeniach stacjonarnych są to dane zawierające:
- Dokładny adres siedziby firmy/lokalu.
- Menu oferowane w restauracji, barze.
- Godziny zameldowania i wymeldowania gości hotelowych.
- Data rozpoczęcia działalności
Widok wnętrza lokalu
Google staje się miejscem, w którym każdy znajdzie odpowiedzi na wszystkie pytania. Co więcej, odnajdzie również lokalne firmy i uzyska o nich wszystkie potrzebne informacje, bez potrzeby wchodzenia na stronę internetową. Można zatem spodziewać się stopniowego rozszerzania usług związanych z Google Moja Firma o kolejne nowe dodatki. Warto śledzić te zmiany i wdrażać je w swoich działaniach w sieci. Im więcej Google wie o naszej firmie, tym większa szansa na to, że odwdzięczy się wyższymi pozycjami w rankingu. No i nie zapominajmy o tym, że aż 93% Internautów w Polsce korzysta z Google…
– Google.com
– “Wizytowka Google. Kompletny poradnik, jak utworzyć, skonfigurować i wypozycjonować lokalizacje Google Moja Firma” Seweryn Pietrucha