Projektowanie stron WWW, sklepy internetowe, pozycjonowanie i reklama w Internecie – Orbisnet

Google Moja Firma

Google Moja Firma
Posiadanie poprawnie skonfigurowanej i aktualnej wizytówki w Google Moja Firma to jedno z kluczowych działań odnoszących się do promocji firmy w sieci dla wyszukiwań lokalnych. Popularność smartphonów spowodowała, że od wizytówki Google i zgromadzonych na niej informacji zależy, czy trafi do nas nowy Klient.
Wizytówka Google Moja Firma jest jedną z pierwszych informacji o firmie jakie pojawiają się w Google, dlatego prawidłowe prezentowanie danych firmy w wyszukiwarce Google oraz w Mapach Google przynosi wiele korzyści. Najważniejsza z nich to możliwość pozyskania nowych klientów, szukających danych usług lokalnie. Ponadto, aktualne i pełne dane na temat biznesu w Google ułatwią również obecnym nabywcom produktów i kontrahentom współpracę z firmą.
Google Moja firma zawiera najważniejsze informacje dotyczące firmy:

wizytówka w Google

dane teleadresowe

lokalizacja

godziny otwarcia

zdjęcia

filmy

wirtualny spacer

opis firmy

kategorie

opinie

wpisy

pytania i odpowiedzi

lista usług wraz z opisami

Nasza praca na Wizytówkach polega na kompleksowej obsłudze usługi Google Moja Firma:

Założenie i konfiguracja

Przeprowadzamy wniosek rejestracyjny, wprowadzamy wszystkie niezbędne informacje o firmie i uzupełniamy zdjęcia prezentujące lokal oraz otoczenie zewnętrzne.

Dbanie o opinie

Odpowiadamy na recenzje wystawiane przez Klientów, utrwalając wiarygodność firmy. Reagujemy na działania związane z działaniem nieuczciwej konkurencji.

Publikowanie oferowanych produktów i usług

Uzupełniamy wizytówkę o aktualną ofertę produktową, która będzie widoczna na mapach Google. Dzięki temu oferta firmy widoczna jest bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki Google.

Moderowanie pytań i odpowiedzi

Monitorujemy wizytówki pod kątem pojawiających się nowych pytań dotyczących działania firmy i zamieszczanych odpowiedzi.

Zamieszczanie wpisów

Publikujemy aktualne wydarzenia i informacje dotyczące firmy, promujemy produkty oraz usługi za pomocą wpisów widocznych z poziomu wyszukiwarki Google.

rozwiązywanie problemów

Reagujemy na problemy, które mogą pojawić się na etapie założenia, konfigurowania i posiadania wizytówki Google Moja Firma i pomagamy w ich rozwiązaniu.

Google Street view

Wirtualne spacery to usługa Google, która pozwala w efektywny i nowoczesny sposób wyróżnić wnętrze lokalu na mapach Google. Usługa polega na przygotowaniu wirtualnego spaceru po obiekcie, dzięki czemu każda osoba korzystająca z Map Google ma możliwość dokładnego obejrzenia lokalu od wewnątrz. Usługa Street View umożliwia również wirtualne przejście do wnętrza lokalu bezpośrednio z widoku ulicy. Dzięki temu rozwiązaniu firma zostaje wyróżniona w wyszukiwarce oraz na Mapach Google.
Najczęstsze pytania i odpowiedzi dotyczące Google Moja Firma:

Założenie wizytówki Google Moja Firma jest całkowicie bezpłatne. Google nie pobiera żadnych opłat związanych z utrzymaniem, odnowieniem czy przedłużeniem widoczności wizytówki. Opłata związana z obsługą i opieką nad wizytówką przez nas, ustalana jest indywidualnie dla każdego Klienta.

W przypadku braku wyświetlania wizytówki w wyszukiwarce Google lub mapach należy rozważyć 3 scenariusze:
1. Brak podanej lokalizacji firmy. By można było ją zobaczyć, musi być dodana i zweryfikowana w panelu Google Moja Firma przez właściciela lub też zgłoszona przez użytkownika Map Google.
2. Zła nazwa wpisywana w pole wyszukiwania. Wizytówka może być widoczna w Google, ale wpisując zapytanie dotyczące usługi lub produktu pojawia się lista firm o podobnym profilu działalności. Google uwzględnia takie czynniki przy wyświetlaniu użytkownikowi wyników wyszukiwania jak:
- miejsce, w którym znajduje się szukający,
- historia poprzednich wyszukiwań w Google,
- historia odwiedzonych i ocenionych miejsc,
- historia wyszukiwań przypisana do konta Google.
Dlatego każdy użytkownik może widzieć inny wynik wyszukiwania na mapach Google.
3. Wizytówka została zawieszona lub usunięta. Nie jest ona wówczas oficjalnie opublikowana i dostępna w Mapach Google. Dzieje się to np. w sytuacji posiadania duplikatów wizytówki. Ich usunięcie spowoduje, że wizytówka powinna być widoczna z powrotem po pewnym czasie. W przypadku wystąpienia problemów z funkcjonowaniem wizytówki Google zachęcamy do kontaktu.

Jest wiele czynników, które Google bierze pod uwagę decydując o pozycji firmy w rankingu. Google wskazuje na 3 główne czynniki mające wpływ na pozycję firmy w rankingu:
1. Trafność - decyduje o tym, jak bardzo wizytówka firmy odpowiada zapytaniu wprowadzonemu przez użytkownika. Dla właściciela firmy kluczowe jest wprowadzenie w panelu Google Moja Firma jak największej ilości prawdziwych informacji dotyczących firmy.
2. Odległość - czynnik, przy którym właściciele firm mają praktycznie zerowy wpływ. Jest to dystans osoby poszukującej danej usługi od lokalizacji firmy. W pierwszej kolejności pojawią się firmy będące bliżej osoby poszukującej oraz takie gdzie sprecyzowano dokładnie obszar poszukiwań (np. dodając lokalizację “Centrum”)
3. Rozpoznawalność - to inaczej popularność i autorytet, jakimi cieszy się firma wśród klientów — zarówno w internecie, jak i świecie rzeczywistym. Wpływ na to mają informacje zamieszczane przez innych użytkowników (Opinie, katalogi, komentarze) oraz optymalizacja i pozycja organiczna strony internetowej.

Nie można bezpośrednio usunąć negatywnej opinii w wystawionej przez innego użytkownika. Są przypadki, gdzie można zgłosić opinię, która nie jest zgodna z zasadami Google. Do katalogu działań sprzecznych z zasadami Google zaliczają się np. treści fałszywe i kwalifikujące się jako spam, treści nie na temat, wulgarne, niezgodne z prawem, obraźliwe i dyskryminujące. Z pełną listą treści zabronionych i podlegających ograniczeniom można zapoznać się pod tym adresem. W przypadku konstruktywnej, negatywnej opinii wystawionej przez Klienta sugerujemy postawę prokliencką - wyrażenie skruchy, przeprosiny i dążenie do polubownego rozwiązania sprawy.

Weryfikacja firmy w Google Moja Firma odbywa się na 2 sposoby:
1. Jeżeli firma działa już dłuższy czas i w internecie dostępne są liczne informacje o firmie, Google wymagać może dokonania szybkiej weryfikacji przez telefon. Po odsłuchaniu krótkiego komunikatu z hasłem można przystąpić do weryfikacji.
2. W przypadku nowych firm konieczna jest weryfikacja za pomocą kartki pocztowej. W terminie do 3 tygodni kartka Google zawierająca unikatowy kod powinna dotrzeć pod wskazany adres korespondencyjny. Po otrzymaniu kartki można przystąpić do weryfikacji.